Основні несправності турбокомпресора та способи їх «лікування»

Основні несправності турбокомпресора та способи їх «лікування»

«Ремонту не підлягає» – ці слова найбільше боїться почути власник турбованої машини за будь-яких збоїв у роботі турбонаддува. Тим часом автовиробники стверджують, що більшість несправностей у турбіні можна усунути, і навіть випускають оригінальні запчастини для ремонту. Головне – вчасно звернутися до спеціалізованого сервісу, провести діагностику та вжити заходів.

Від чого залежить «здоров’я» турбіни?

Турбокомпресор працює не автономно, а у складі двигуна, і його стан багато в чому залежить від працездатності інших вузлів та систем.

Так, безперебійна робота ТК неможлива без правильних сигналів з численних датчиків – тиску, витрати повітря, температури вихлопних газів та олії та ін. , «Збиває з пантелику» водія — він «піддає газу», збільшуючи оберти і тим самим створюючи непотрібне навантаження на турбіну.

Не менше значення для «здоров’я» турбіни мають системи впуску та випуску двигуна. Будь-який збільшений протитиск на випуску (наприклад, через забитий повітряний фільтр або каталізатор) провокує підвищену витрату масла, перепади тиску в турбіні і, як наслідок, розгерметизацію корпусу і патрубків, скорочення ресурсу підшипників і знос компресорного колеса.

Окремо потрібно сказати про «чутливість» турбіни до якості та кількості масла, що заливається в мотор. Це пов’язано, передусім, тим, що конструктивні частини вузла працюють у умовах занадто високих температур. Тому використання неякісного мастила або підвищені інтервали заміни масла часто призводять до закоксовування патрубка, що підводить, масляного голодування і, звичайно, скорочення терміну служби турбокомпресора.

І останній, але не менш важливий чинник – людський. Сюди можна віднести безвідповідальність водія, який не проходить планові огляди свого авто або вручну збільшує потужність турбонагнітача вище за дозволені показники, а також непрофесіоналізм фахівців, які обслуговують турбіну, – на жаль, нерідкі випадки, коли після ремонту в корпусі агрегату залишаються сторонні предмети. Це може бути як важка металева гайка, так і нешкідлива на перший погляд ганчір’я. При запуску двигуна ці предмети деформують крильчатку і можуть призвести до повного заклинювання турбіни.

Таким чином, будь-який збій у роботі ТК повинен починатися з діагностики мотора — цілком імовірно, що справжня причина поломки полягає не в самому турбокомпресорі, а в інших елементах двигуна.

Як ремонтують турбіни

Однак, навіть дотримання всіх правил експлуатації не може повністю убезпечити систему турбонаддува від виникнення несправностей. Якщо це сталося, слід звертатися лише до спеціалізованого автосервісу такого як https://www.lviv-turbo-service.com/, оснащеного професійним обладнанням.

На сьогоднішній день найбільше у виробництві обладнання для ремонту турбін просунулась компанія Honeywell, яка працює під брендом Garrett. Балансувальний стенд від цієї фірми імітує справжню роботу турбокомпресора, що дозволяє безпомилково визначити причину поломки та відновити працездатність агрегату. Як правило, для цього застосовуються такі дії:

  • Перевірка, балансування або заміна картриджа
  • Монтаж нових валів та крильчаток
  • Огляд та заміна (за необхідності) механізму регулювання тиску турбонаддува
  • Установка ремкомплектів – ущільнювачів, підшипників, кріпильних елементів

Додамо, що корпус турбіни змінюється нечасто – практично будь-які тріщини та деформації можна заварити чи зашліфувати. Якщо знос вузла занадто великий (наприклад, від пошкодженої крильчатки), його рекомендується замінити. При цьому необов’язково купувати новий корпус, цілком підійде й вживана запчастина.

Звёзд: 1Звёзд: 2Звёзд: 3Звёзд: 4Звёзд: 5 (Пока оценок нет)
Загрузка...

 

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

itunes snipping tool Adblock
detector